بهترین برند ماکت ماشین کدام برند است ؟

بهترین برند ماکت ماشین کدام برند است ؟ برای دانستن این موضوع جالب است تا ابتدا با استناد به لیستی که در ویکی پدیا موجود است با شرکت ها و برند های مهم در صنعت ماکت سازی آشنا شوید

بهترین برند ماکت ماشین

بهترین برند ماکت ماشین

اتوآرت (Autoart)

اواخر دهه ۹۰ توسط گروه Gateway Global Limited در هنگ کنگ تأسیس شد و به رقابت با ماکت سازان حرفه ای پرداخت. امروزه ماکت‌های این شرکت در مقیاس و رده‌های گوناگون Signature , Millennium , Racing Division , Performance و Sealed تولید می‌شود.

مینی چمس (Minichamps )

رقیب Autoartکه از دهه ۹۰ در آلمان شروع به فعالیت کرد و پس از مدتی زیر مجموعه خود UT را تعطیل کرد ماکت‌های Minichamps خاص تر از Autoart هستند، اما اکثراً ضعیف تر از Autoart ظاهر می‌شوند.

میتسو ( Maisto )

برند آمریکایی تأسیس شده در اوایل دهه ۹۰ که قبلاً در تایلند و امروزه در چین تولید می‌شود و محصولاتش کیفیت و دقتی معمولی و بعضاً پایین دارند.

ویلی ( Welly )

رقیب اصلی Maisto که از ابتدا در چین فعالیت می‌کرد و با پیشرفت شگرف خود رقبای ارزان خود را کنار زده، امروزه زیرمجموعه آن یعنی FX ماکت‌هایی با کیفیت بالاتر تولید می‌کند.

کینسمارت ( Kinsmart )

رقیب اصلی Welly در تولید ماکت های مقیاس 1:36 و کوچک که در سال 1992 با هدف ایجاد ماشین های اسباب بازی برای کودکان و مهمتر از همه کودک درون بزرگسالان تاسیس شد.

براگو ( Bburago )

جد ماکت سازان ۱:۱۸ که در دهه ۷۰ پایه‌گذاری شده، در دهه ۸۰ تقریباً لیسانس تولید ماکت اکثر خودروهای مهم را داشت. با رقابتی شدن بازار در دهه ۹۰ و بالا بودن قیمت ساخت در ایتالیا، تدریجاً ورشکست شد. امروزه Bburago و Maisto در چین توسط یک گروه تولید می‌شوند.

سی ام سی (CMC )

شرکتی آلمانی که در دهه ۹۰ تأسیس شد. تولیداتش همگی از سطح بالای دقت و کیفیت برخوردار و بی‌رقیب اند. تمامی ماکت‌های CMC تولید محدود و اکثراً کلاسیک هستند.

کیوشو ( Kyosho )

ابتدا به ساخت خودروهای رادیو کنترل می‌پرداخت و در دهه ۹۰ شروع به تولید ماکت کرد. تولیدات آن نزدیک‌ترین به Autoart هستند و برخلاف رقیبش خودروهای فراری را هم تولید کرده، در دو رده معمولی و Highend به ساخت ماکت می‌پردازد.

یاتمینگ (Yatming )

شرکتی هنگ کنگی در اواخر دهه ۷۰ تأسیس شد و امروزه در چین به ساخت ماکت‌های نیمه حرفه ای با کیفیت و قیمت مناسب می‌پردازد.

بی بی آر (BBR )

شرکتی ایتالیایی که در ایتالیا به ساخت ماکت‌های رزین و Diecast می‌پردازد. ماکت‌های این شرکت تولید محدود و گران‌قیمت و کم‌نظیر هستند.

هات ویلز (Hotwheels )

شرکتی آمریکایی که از دهه ۶۰ به ساخت اسباب بازی مشهور است. امروزه این شرکت در چین و مالزی به ساخت ماکت در مقیاس‌های گوناگون و در دو رده معمولی و Elite مشغول است و انحصار تولید ماکت فراری در اختیار دارد.

اترل ( Ertl )

از سازندگان قدیمی اسباب بازی که در دهه ۸۰ وارد عرصه حرفه ای شد. مدل‌های Ertl در رده‌های گوناگون از نظر کیفیت، قیمت و جزئیات عرضه می‌شوند و بیشتر خودروهای کلاسیک آمریکایی هستند.

نورِو ( Norev )

شرکت فرانسوی که از دهه ۴۰ فعال و انحصار برخی مدلهای بنز و خودروهای فرانسوی در اختیارش شرکت است و همانند Ertl در کیفیت‌های گوناگون تولید شود.

سان استار ( Sunstar )

شرکتی قدیمی که اخیراً فعالیت گسترده‌تری پیدا کرده و در رده‌های گوناگون فعالیت می‌کند. رده Platinum آن قابل مقایسه با برندهای حرفه ای است.

آلماست رئال ( Almost real )

شرکت امریکایی تازه تاسیس که به رقابت به اتو آرت پرداخته است

سایر برندهای مهم ماکت ماشین :

Exoto , Signature , Amalgam , Revell , Premium Classixx , Greenlight , Solido , Ebbro , Tamiya , Highspeed , IXO , Paragon , Motormax , Jada , matchbox و M2 machines

حال که با این برند ها آشنا شدید با دیدن ماکت های ساخته شده توسط این برندها به آسانی می توانید دریابید با توجه به علاقه و بودجه ای که میخواهید صرف کنید ببینید کدام برند ماکت ماشین بهتر است ! ماکت ماشین ها معمولا هر چقدر جزئیات بیشتری داشته باشند و یا فلز به کار رفته در آنها بیشتر باشد و یا موارد دیگری نظیر شرکت سازنده ، مقیاس ساخت ، میزان تولید شده از ماکت و کمیابی یا نایابی آن میتواند گویای کیفیت یک برند باشد

همچنین اگر به این موضوع علاقمند هستید و مایلید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید لینک یک لیست جامع از نام برند و سازنده های ماکت ماشین فلزی در گذشته و حال را به نقل از ویکی قرار داده ایم. این لیست شامل ماکت های دایکاست، پلاستیکی ، رزین و اسباب بازی از سراسر جهان است.

تعداد کمی از این برند ها حتی ماکت های خود را از جنس بلور ، شیشه ، چوب ، زغال سنگ یا مواد دیگر نیز ساخته اند.

برخی از مارک های موجود در این لیست بیشتر شبیه اسباب بازی هستند و برخی دیگر فقط برای کلکسیونرهای بزرگسال است. برخی از آنها از به طور اختصاصی برای اهداف خاصی مدل سازی و طراحی شده و هرگز برای فروش در نظر گرفته نشده اند. قیمت برخی از آنها در زمان ساخت کمتر از 50 سنت بود ، در حالی که قیمت برخی دیگر صدها یا هزاران دلار بود. برخی کیت هستند ، برخی کیت هایی هستند که به طور خاص ساخته شده اند ، اما بسیاری از آنها از مونتاژ شده در کارخانه هستند. برخی از آنها از نظر رویکرد تبلیغاتی هستند در حالی که برخی دیگر کاملاً در حوزه خرده فروشی قرار می گیرند. بعضی از آنها ثابت هستند و در حالی که برخی قابلیت چرخش چرخ ها یا دارای موتور و یا مکانیزم عقبکش هستند. بسیاری از ماکت نیز جز اسباب بازی های کنترل از راه دور هستند.

برای دیدن لیست کامل برند های ماکت ماشین اینجا را کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *